آیا مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی در اردیبهشت پرداخت می‌شود؟ افزایش حقوق بازنشستگان منتظر تایید هیات دولت است جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط و توضیحات بانک رفاه کارگران (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی رگبار باران در برخی نقاط کشور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده درد کمک می‌کند خواص بی‌نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟ ارائه خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد توسط خادمیاران رضوی آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ وحش مشهد | درمان ارس، با خرد جمعی پیگیری می‌شود ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود | اعلام چگونگی محدوده‌بندی مدارس اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند! ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور | اعتیاد در ۶ تا ۸ درصد مصرف‌کنندگان سیگار‌های الکترونیک ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس
سرخط خبرها

پس از سال ها مصاحبه جنجالی دوباره برسـر زبان ها افـتاد | پرنسس دیانا کیست؟

  • کد خبر: ۶۸۲۸۸
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
پس از سال ها مصاحبه جنجالی دوباره برسـر زبان ها افـتاد | پرنسس دیانا کیست؟
بی طرفی، امانت داری و شفافیت از اصول مهم خبرنگاری است که رسانه های مختلف دنیا بدون در نظر گرفتن کوچک بودن یا بزرگ بودنشان همواره بر رعایت این اصول تأکید دارند..

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ .. مواردی که «مارتین بشیر»، خبرنگار بی بی سی، آن‌ها را در گفت وگوی خود با «پرنسس دیانا» در سال ۱۹۹۵ رعایت نکرد. مصاحبه معروف ۵۴ دقیقه‌ای که بعد از انتشارش زندگی شخصی این عضو خانواده سلطنتی بریتانیا را تحت تأثیر قرار داد و در نهایت به جدایی وی از شاهزاده «چارلز» انجامید. حالا پس از سال‌ها این مصاحبه و حاشیه هایش بر سر زبان‌ها افتاده است.

 

پرنسس دیانا کیست؟

دایانا، شاهدخت ولز (۱ ژوئیه ۱۹۶۱ – ۳۱ اوت ۱۹۹۷) عضوی از خانواده سلطنتی بریتانیا بود. او همسر نخست چارلز، شاهزاده ولز وارث بلافصل تاج وتخت بریتانیا و مادر شاهزاده ویلیام و شاهزاده هری بود. او شخصیتی برجسته و مشهور در قرن بیستم شناخته می‌شد. ازدواج او با شاهزاده ولز در تاریخ ۲۹ ژوئیه ۱۹۸۱ اتفاق افتاد که افراد زیادی در سراسر دنیا آن را تماشا کردند و ثمره این ازدواج ۲ پسر بود، شاهزادگان ویلیام و هری. ازدواج او پس از ۱۵سال به طلاق انجامید و توجه رسانه‌ها و مطبوعات جهان برای آخرین بار در تاریخ ۳۱ اوت ۱۹۹۷ به دایانا جلب شد، روزی که او در یک تصادف رانندگی در پاریس کشته شد.

 

یک مصاحبه پر ماجرا

در سال ١٩٩۵مارتین بشیر، خبرنگار بی بی سی با دایانا مصاحبه‌ای کرد که جنجالی شد. این مصاحبه در آن زمان ۲۰ میلیون بازدیدکننده داشت و موفقیت‌های زیادی برای بی بی سی به همراه آورد. «لرد تونی هال» در آن زمان رئیس بخش خبر بی بی سی بود. دایانا در آن گفتگو از روابط شخصی اعضای خانواده سلطنتی پرده برداشت و البته کمی بعد هم از همسر خود جدا شد. حالا پس از ۲۰ سال هنوز ابهام‌های مرگ دایانا، همسر ولیعهد بریتانیا، تمام نشده است. یک تحقیق مستقل درباره مصاحبه جنجالی بی بی سی با دایانا نشان می‌دهد که بی بی سی به «رعایت معیار‌های امانت داری و شفافیت» که از اصول مهم خبرنگاری است، پایبند نبوده و مدیران وقت این رسانه تخلف خبرنگار خود در این باره را لاپوشانی کرده اند.

 

شاهزاده «ویلیام» فرزند بزرگ «پرنسس دایانا» با انتقاد از مدیران ارشد بی بی سی اعلام کرده که این مصاحبه نقش پررنگی در جدایی پدر و مادرش از هم داشته و شاهزاده «هری» فرزند دوم «دایانا» نیز در واکنش به این اتفاق گفته فرهنگ سوء استفاده و اقدامات غیراخلاقی رسانه‌ها سرانجام موجب مرگ مادرش شده است. «لرد دایسون»، قاضی بازنشسته‌ای که مسئول تحقیق در پرونده این مصاحبه بوده گفته مارتین بشیر اسنادی جعلی به «ارل اسپنسر» برادر دایانا نشان داده است تا وانمود کند که افرادی از طرف دربار بریتانیا، دایانا را تعقیب می‌کنند و به این ترتیب اعتماد آن‌ها را برای مصاحبه با دایانا جلب کند. حالا لرد تونی هال که در زمان پخش این مصاحبه رئیس بخش خبر بی بی سی بود این روز‌ها از سمت خود در نگارخانه ملی لندن استعفا داده و گفته است که من برای وقایع ۲۵ سال پیش بسیار متأسفم. حالا باید دید که تحقیقات در این پرونده به کجا می‌رسد و سازمان‌های حقوق بشری درباره آن چه واکنشی نشان می‌دهند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->